måndag 30 september 2013

Ångest

Först kom glädjen med positivt gravtest men ju mer dagarna går märker jag vilken ångest jag faktist har. Jag är så otroligt nojig att detta inte kommer funka och jag vet inte vad jag skall göra för att orka hålla ut till ultraljudet den 14/10. Vad gör man om man inte hör hjärtljud? Skall jag börja om då. I dagsläget vet jag inte om jag klarar det. Jag vet att man skall tänka positivt och man kan inte påverka. Men jag märker hur det påverkar mig. Jag mår inge bra, känner mig labil och sover knappt på nätterna.

Jag inbillar mig att jag inte har så mkt gravidsymtom heller just nu. Visst jag är trött, men jag sover ju inte. Är lite fumlig och disträ men också det beror nog på sömnen. Har haft lite lätt molande värk i helgen och mina ömmande bröst blir mindre och mindre ömma. Inbillning, normalt, onormalt-jag har ingen aning!

1 kommentar:

  1. Hej. Dina känslor är så igenkännande och just innan man sett det där lilla pulserande hjärtat så är det nojja som står på agendan, dagligen. När det är så pass tidigt i grav så känner man oftast inga symtom, möjligt lite molvärk av och till kanske. I vecka 7 började mitt illamående så då visste jag mer säkert att det var något därinne som ville kämpa. Att brösten inte ömmar är normalt.
    Vi fick göra 3 inseminationer, 3 FET och 4 IVF innan vi fick vår prinsessa.
    Önskar er all lycka!

    SvaraRadera