onsdag 25 september 2013

Hur räknar man??

Dagarna går och det är faktiskt väldigt jobbigt. Jag är så nervös att detta inte skall funka och när jag vet att det är så många veckor kvar tills vi skall på vårt första ultraljud så får jag typ panik. Jag har såklart fortfarande svårt att ta in det faktum att jag faktiskt lyckats att plussa. När skall någon ta denna lycka ifrån mig. Nånstans har jag alltid känt att det inte kommer funka för mig...kanske ngn överlevnadsgrej typ. Nåja, inte så många nära vet om det, förutom de som läser bloggen ; ) och såklart är alla glada för min och min mans skull. Jag är så sjukt trött hela tiden, men sover helt ok. Har även väldigt ont i brösten. Annars mår jag nog bra skall jag säga, det onda i magen har släppt men jag känner mig känslig i magen på ngt sätt. Är fortfarande lite svullen. Har börjat promenera en del och varit och tränat lite lätt. Känns bra att få komma igång-har blivit stel i kroppen.

Förresten alla ni IVF:are som har dunderkoll-hur räknar man graviditetsveckorna? Idag är det 3 veckor sedan och 1 dag sen ÄP och då 21 dagar sen ET.

3 kommentarer:

  1. Vi skulle räkna ÄP som ägglossning = vecka 2+0 :-)

    SvaraRadera
  2. ÄP är 2+0 så då borde du vara i 5+1 idag. Ja om ÄP var den 3 september. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. OK så är jag alltså i v 5? fattar inte...?

    SvaraRadera