onsdag 11 september 2013

Afraid of the dark

Var några timmar på jobbet igårkväll. Känns skönt att få göra ngt, är trött på att bara ligga ned och vila. Det är ju ändå inte så att det gör mindre ont när jag ligger ned, snarare tvärtom. Det är ju på nätterna jag fått mina jobbigaste "anfall". Jag var nästan rädd att gå och lägga mig igår kväll eftersom jag fasade för att jag skulle vakan av smärtor. Det har jag gjort senaste 4 nätterna. Mycket riktigt, även om jag inte hunnit somna, så small det kl 23.30. Det gjorde så sjukt ont, känns som den jävligste mensvärken du kan tänka dig och känns som om någon skall ta dina äggstockar och dra ut dem. När det hade hållt på mer än 30 min väckte jag min man och bad han ringa en taxi och vi åkte in till gynakuten. Jag kunde inte gå utan fick bli hjälpt in i taxin och jag låg under resan på golvet och skrek. Det är inte ofta jag tappar det, har hög smärttröskel, men den här smärta är helt sjuk.

Väl inne på akuten fick jag vänta en timme och på den timmen hade smörtorna gått ned och under undersökningen konstaterade de inget nytt. De känns som om de inte tar på allvar hur jäkla ont det gör. Jag är redo att "checka ut". Att jag har ett embryo i mig är typ nästan oväsentligt, då jag bara måste bli kvitt denna smärta. Efter några timmar skickade de hem mig. "Håll ut- det kan vara såhär i en vecka till". HUR FAN SKAL JAG FIXA DETTA EN VECKA TILL?!?!?!?!?

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Det låter som om du håller på att bli överstimulerad och ja det gör jätteont. Ja jag vet jag blev det vid förra ivf:en, se det som ett tecken på att du troligtvis håller på att utveckla en graviditet.
    Jag har nyss gjort den tredje ivf:en (återinsättningen var den 7/9). Har du fått någon medicin mot överstimuleringen? Det har jag fått nu, men inte vid förra ivf:en.
    /EN

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har tagit prover och jag har normala börsen och är ute överstimulerad enl dem...

      Radera
  2. Okej, vad tror dom att det är då?

    Vet du vad du ska vara uppmärksam på om det är överstimulering du håller på att bli?

    Sickar en länk där du kan hitta vilka symtom man får och råd om när man ska söka vård:

    http://www.sahlgrenska.se/upload/SU/omrade_oss/reproduktionsmedicin/R%c3%a5d%20om%20behandling%20och%20medicinering%20vid%20IVF%20091209.pdf

    Hoppas det inte är överstimulering eller annan komplikatin!
    Mvh EN

    SvaraRadera
  3. De tror bara på blod och ärr från äggplock som gör ont. Ev att äggstockarna vrider lite på sig då det är trångt med extra vatten i buken. Tack för input!

    SvaraRadera