tisdag 17 september 2013

Kanonkula

Min mage ser ut som en kanonkula. Fick tag på kliniken igår och bad om råd för vad jag skall göra. Jag har ju fortfarande ont, även om mindre. Magen är svullen och inte bara buken utan hela magen. Har googlat lite (vet man inte skall googla diagnoser...) och det jag kan tyda är överstimulering men mina tidigare provat har inte visat på det. Men jag har just smärta i äggledarna, svullen mage, illamående och har gått upp ovanligt mkt i vikt i troligtvis vätska. 

Nåja på kliniken sa de att om jag har fortsatt svullen buk och upplever det svårt att andas (hade svårt med djupa andetag i söndags), så behöver jag komma in och bli tömd på vätska. Hjälp, det vill jag inte! Jättejobbigt! Nä, då fortsätter jag hellre vara kanonkula. Att göra ett sådant dränage är ju heller ej en garanti att det blir bra. Kroppen kan ju direkt samla på sig vätska igen. För övrigt så sa de på kliniken att de kan vara ett gott tecken att jag fortfarande har ont då det kan vara så i slutet då ägget skall fästa. Bra grej att säga för att lugna. För övrigt är jag sjukt trött på att inte bli hjälpt av dem. De säger inget nytt utan drar samma sak varje gång vi pratar. Tror de inte att man som patient under 2 år hos dem med en massa liknande försök har koll på symtom, dagar och diagnoser. Suck. Surkärring har man blivit på kuppen-inga konstigheter. 3 dagar kvar till TD. 

1 kommentar:

  1. Det gick åt skogen för mig. Hoppas att det går betydligt bättre för dig!

    SvaraRadera