fredag 3 augusti 2012

Here we go again

Dag 8 (utav 10) och nu känner jag av hormonerna. Ni har väl hört dem innan; illamående, trötthet, svullen mage etc. Även om jag visste dessa biverkningar kunde komma så känns det ändå lite jobbigt. Har ju varit "hormonfri i över en månad och kommit tillbaka till min kropp igen.

Dock så är jag med nya erfarenheter, nya tankar och annan inställning just nu när jag går på försök nr 2. Har umgåtts en del med några vars största önskan är att bli föräldrar men som ännu inte är det av andra anledningar än min. De vet inte om min situation, men det har på något sätt varit bra att prata och höra om barnlängtan utan att prata om IVF.
De har liksom peppat mig (utan att de vet om det) till att förstå att jag gjort rätt val till att gå in i IVF-karusellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar