tisdag 21 augusti 2012

Bye bye training

Har ju vetat att jag behöver lägga ned träningen helt nu under denna ruvning och IVF-försök nummer 2. Det är ju inte riktigt klart när ägginsättningen blir men jag har kört lite lätt träning senaste veckorna. Det får mig att må bra och hålla mig pigg och så fräsch i kroppen som jag kan vara just nu. Det har gått ganska bra, men man känner sig ungefär lika smidig som man kände sig på gymnastiken i puberteten.
Idag var jag dock ute på en lätt joggingtur och blev väldigt illamående. Just såhär kom jag ihåg att jag mådde i början av första försöket. Det var så chockartat att helt plötsligt svarade inte kroppen och rörelse fick mig att må dåligt. Så nu är det nog färdigtränat på ett tag... Promenader, kanske lite lätt yoga.
Jag började gråta lite lätt när illamåendet kom. Även om jag borde vara glad att det känns ju såhär för att hormonerna verkar och det händer grejer i kroppen för en bra saks skull har jag så sjukt svårt att acceptera. Trög jag e va?? Håller på med världens viktigaste grej och är priviligerad att fått chans till hjälp och så gnäller jag över detta. Jag är iallafall inte lika Depp som sist. Jag behöver bara låta det rinna av mig idag. På torsdag är det kliniken igen för koll. Tror jag snart e redo.

2 kommentarer:

  1. Spännande att följa en annan person som är i samma sits med IVF försök, jag håller på med mitt första försök och håller alla tummar och har ett litet hopp om att allt ska gå vägen.

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för dig med! Det är bra att man hittar flera över nätet och genom bloggar som går igenom samma sak som ej själv.

    SvaraRadera