lördag 18 augusti 2012

Hej hej

Jag har varit dålig på att uppdatera. Vet att det som läsare är frustrerande. Om man har en blogg får man ta sitt ansvar att uppdatera, annars slutar folk att läsa.

I måndags var jag på Huddinge och kollade läget. Min mens kom ju aldrig med Provera-kuren som jag åt, men efter ett ultraljud kunde de konstatera att det inte var så konstigt eftersom mina hormonnivåer var för låga för att kunna få en mens. Jag har haft en jättehärlig "ledig tid" nu i sommar och känt att jag kom tillbaka och fick vila kroppen, men jag kan reta mig lite att det känns som om jag är tillbaka på ruta 1. Jag var ju så "hormoniserad" där i slutet och hade varit redo för en ny insättning men eftersom kliniken stängde för sommaren så blev det uppehåll. Inte mycket att reta sig på.
Nu har jag börjat äta några hormoner som skall bygga upp mig igen. Äter 3 piller om dagen och jag känner redan nu att det händer saker i kroppen. Lite svullen och ont i magen vilket kanske inte är så kul symtom, men då vet jag ju att det händer grejer ; ). Sen är det ju det gamla vanliga biverkningarna som orkeslöshet (inte så bra då det är högsäsong på jobbet och vi är mitt uppe i en flytt), illamående och humörsvängningar. You gotta love it!

By the way, så känns det som om alla håller på med IVF. Jag tycker jag hör det överallt. Både i mitt jobb med kunder, kollegor och bekantas bekanta. Det kanske är det senaste? Iallafall om man är i min ålder. Vilken grej det är egentligen, att man får hjälp att skaffa barn. Konstgjord befruktning. En sådan invecklad process som egentligen skall vara det mest naturliga som finns. Ibland har jag nog svårt att förstå vad jag håller på med och vilken jäkla stor och jobbig grej det är.
Jag vill ju verkligen att det skall fungera nu, men egentligen känns det som fel tid när det är så jäkla mycket runtomkring i höststressen. Jag vet inte hur jag skall göra för att sätta 100% fokus på IVF:n. Sjukskriva mig känns inte som ett alternativ. Jag klarar ju mig, jag är inte för "sjuk" för att jobba. Måste ta mig en funderare.

Jag har inte tränat på hela veckan och mår inte så bra av det. Har haft svårt att sova och tror att det beror på det. Känner mig stel i kroppen, så idag blir det nog ett litet pass.

Tillbaka till medicineringen och den processen: är nu inne på dag 6 med hormoner. Skall tillbaka på torsdag för att kolla läget och är jag färdig, så får jag börja med några andra hormoner och då kommer insättningen av ett fryst embryo bli tisdag i v 35. Om de överlever upptiningen. Det vet man ju inte om de gör.

En tjej vars blogg jag följer skrev just att hon blivit gravid med sin första insättning av fryst embryo!
www.andrasidanbloggen.wordpress.com. Grattis till henne!!!

Have a good day!


1 kommentar:

  1. Tack! :-) Lycka till, jag hänger med. Det är bra odds med frysta!

    SvaraRadera