torsdag 23 augusti 2012

FET bokad

Var på kliniken just och har som jag trott kickat igång kroppen bra och är redo för återinsättning av fryst embryo.

Idag diskuterade de även min diagnos eftersom de anser att jag är en ovanlig PCOS:are. Har egentligen inte samma symtom förutom överskott av äggblåsor. Mitt LH-värde (vad det nu är, ngn som vet??) är också lägre än för andra med PCOS. De kom inte fram till något svar utan mer att de ville ta upp det med mig. I nuläget handlar det mer om att göra mig redo för äggen, strunt samma diagnos. De sa iallafall att jag har goda förutsättningar vilket kändes bra att höra idag då jag inte mått så bra i början av den här dagen. Är så trött och orkeslös med ett konstant illamående.

Nu är iallafall FET:en bokad till torsdag nästa vecka. Skall äta mina hormoner (progynon) fram till dess och from lördag lägga på med några nya hormoner (progesteron). Hoppas att ägget klarar upptiningen...

3 kommentarer:

  1. Vad spännande. Ska tänka på dig på torsdag och hålla tummarna. LH-värdet är det hormon som lössläpper ägget. Det som ger utslag på ägglossningsstickorna.
    Lycka till! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Libra! Tack för info! Tänk vad mycket man lär sig om allt det här. Nästan så man snart kan börja jobba som gynekolog själv.

    SvaraRadera
  3. Ja sant. Tog faktiskt upp det hos en barnmorska. Men man var tvungen att läsa till sjuksköterska först och det verkar läskigt. Skulle kunna tänka mig barnmorska annars. :)

    SvaraRadera