lördag 12 oktober 2013

Är konstig ett symtom?

Inte några symtom idag. Brösten känns ok fast de är stora... Inget illamående. Fan-jag vill må illa! Det enda som är att jag är sjukt hungrig-har ingen botten. Äter typ 6 mål mat om dagen och brukar äta 4. Gillar större och färre portioner men det går inte nu när jag blir hungrig så fort. Sötsugen är jag också. Konstigt? I don't know. Jag är också jäkligt trött och matt hela tiden och det kanske inte är konstigt utan vanligt. Min man tycker jag har lite konstiga beteenden för mig. Jag klarar inte vissa av hans parfymer. Han tycker jag fått superluktsinne. Jag kan känna rök och stekos på en mils avstånd. Jag blir lätt irriterad på småsaker. Typ folk som pratar för högt eller luktar illa. Konstigt? I don't know.
Jag har också svårt att äta vissa saker och vill ha nya saker. Ni som känner mig vet att jag typ äter samma saker hela tiden och tycks aldrig tröttna. Men nu är jag någon med nya smaker.

Innelistan just nu:
Rågbröd
Sallader
Citroner och andra saker med mkt syra 
Äpplen och apelsiner 
Mkt vegetariskt mat
Söta saker! 
Kallt vatten i mängder. Vaknar med en öken i munnen.

Utelistan-saker som får mig att må illa
Lax 
Annan fisk som tonfisk på burk 
Broccoli
Nötter 
Kesella, keso
Friterad mat 
Ost
Kokt ägg
Kaffe funkar varannan dag

Helt ok, men lax och nötter konsumerade jag väldigt mkt förut och det går inte nu! Tanken på det får mig att må illa!
Jag fattar egentligen inte hur jag kunnat gå upp 5 kg på så kort tid. Visst har inte tränat men ändå. Äter ju bra, men kan inte ha några av mina fina kläder i stl 34 som jag köpte i somras... : ( nu är det baggy jeans och lösa t-shirts som gäller.

1 kommentar:

  1. Du låter ju supergravid tycker jag. Låter precis som jag i början och delvis fortfarande. Våra inne- och utelistor är också påfallande lika. Lax, keso, kvarg, broccoli och nötter är fortfarande helt ute, trots att jag älskat detta förut. Mina bröst gjorde mest ont i början, inte alls längre även om de är STORA jämfört med förut.
    Kram :-)

    SvaraRadera