måndag 14 oktober 2013

Antiklimax

Var på ultraljud imorse. Som jag befarat hittade de inga hjärtljud och embryot var nästan hälften så litet som det skulle vara. Troligen har alltså graviditeten avstannat. Två stycken barnmorskor var inne och försökte febrilt leta men hittade inget. Som rutin får jag komma tillbaka om 1 v för att kolla igen, sen blir det abortpiller.
Min man fattar inte att loppet är kört utan att kanske kommer det börja slå tills nästa vecka men han har ingen koll. "Du måste väl låta mig få hoppas?" Sa han till mig efter. Jo visst men det är nog inte så bra utsikter...

Försökte hålla mig men brast på väg till jobbet och nu sitter jag här framför datorn med gråten i halsen och rödspruckna ögon. Hur skall jag klara denna dag? Skall vara här i 9 h till.

4 kommentarer:

  1. Åh nej vad tråkigt och hemskt. Vilken vecka är du i nu?

    Jag hade inte kunnat jobba efter ett sånt besked. Kan du inte få gå hem?
    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Libra,

    idag är jag 7+6 och fostret var ungefär så stort som det är v 6...jag kan inte gå hem fr jobbet då jag jobbar som centerchef... får hålla humöret uppe. tack för kramar!

    SvaraRadera
  3. Åh nej så ledsen jag blir för er skull. Ta hand om varandra och fortsätt kämpa när ni orkar.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Nej va tråkigt!
    Hoppas lite, precis som din man, att ett mirakel sker tills nästa UL.
    Varma kramar!!

    http://langtarefterbarn.wordpress.com

    SvaraRadera