måndag 25 juni 2012

Sommarlov

Pratade med kliniken just. Tyvärr så kommer jag inte att kunna göra ett försök nu innan sommaren. De har sommarstängt v 28-31 och jag måste få en till mens innan jag kan göra det.
Jag ville ju göra ett nu, så det känns lite tungt att allt skjuts upp. Kommer ju nu inte bli förrän i slutet av augusti eftersom jag skall stimulera fram en mens (har ju inte naturligt menscykel) och sedan på med Progesteron inför insättningen. Så nu är det ca 6-7 veckor som jag har "sommarlov" från detta. Kanske är det bra? Vet inte. Allt är så sjukt utdraget. När jag började tänkte jag att efter nästa sommar (2013), kommer jag ha ett barn och kanske börja tävla...Nej, det där får jag inte tänka på nu.

Jag skall iallafall försöka njuta av att inte hålla på med hormoner. Kanske springa lite och träna lite mer några veckor. Skall också gå ned de 4 kilon som jag gått ned. Det fixar jag lätt! Börjar idag!

2 kommentarer:

  1. Känner så väl igen mig i frustrationen över att behöva vänta, även om våra anledningar är lite olika. Du uttryckte det så bra: "Allt är så sjukt utdraget". Ja, visst är det!! Det är så svårt att få andra att förstå att det visst är jobbigt att behöva vänta en månad eller två till nästa försök. Andra tycker att "det är väl ingenting", men när hela processen är så sjukt utdragen är det alldeles för länge.

    Jag gör för övrigt som du - passar på att göra mig av med några överskottskilon som jag lagt på mig under processen. Började igår! :)

    SvaraRadera
  2. Ja utdaget. Det har ju gått över 18 mån sen jag började och tänk vad jag befinner mig om 18 mån igen...

    Japp jag byter ut måltider mot måltidsersättning för att gå ned 4 kilo. Kan ju vara bra att göra nu på "lovet". Vilken klinik är du på?

    Nä, inte många som förstår. Jag har många fina fina vänner som stöttar, men jag har också några jag bara inte orkar snacka med av deras märkliga kommentarer och råd.

    All lycka till dig!

    SvaraRadera