tisdag 26 juni 2012

Planen

Jag är ju så van att hela tiden jobba mot mål och ja tydliga planer, så självklart måste jag ju planera tiden fram till försök nr 2. FET:en kommer bli i v 32.

Nu v 26-27 kommer jag jobba för att gå ned mina "hormon"-kilon, lagom till semester och bikinisar. Kommer lägga fokus på styrketräning 3-4 ggr/v och promenader.
V 27-30 kommer jag äta som vanligt och fortsätta med träning, max 4 dagar/v och varva styrka och kondition. Allt för mitt välmående. Min träning ligger inte alls på de nivåer jag innan körde på. Nu är det korta konditionspass, lättare vikter och främst av allt kortare pass. Kommer vara ganska mycket ledig under dessa veckor så det finns bra med utrymme för återhämtning, vila och många timmars sömn. Alkohol dricker jag knappt, men kanske ett glas champagne på semestern ; )

V 31 börjar jag med gulkroppshormon för att framkalla en mens och då kommer jag skära ned träning och bara göra lite styrka 1-2 ggr. Slutar även med kaffe här.V 32 börjar jag med progesteron för att skapa en bra miljö i livmodern och då blir försöket. Efter insättning och två v framåt skall jag denna gång inte träna alls. Och noll kaffe. Mindre ansträngning över huvud taget. Cyklar ju vanligtvis till jobbet, vilket är 16 km varje dag och det skall jag undvika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar