lördag 23 juni 2012

Byta fokus

Jag har alltid varit bra på att lyckas med saker faktiskt. Är en riktigt tävlingsmänniska. Kämpat och slitit hårt för att nå dit jag vill. Varit modig och tagit mig an utmaningar min omgivning nästan tappat hakan inför. Och jag har verkligen uppnått det jag vill och klarat alla mina mål.
Nån gång frågade en kollega mig: du," hur kommer det sig att du alltid fixar allt? Du verkar alltid klara mer än alla andra och är alltid pigg, glad och räds inte av utmaningar."
Jag tror på inställning. Gör det du vill göra och lägg energi på det. Och även gilla läget. Är det inte som du vill ha det- förändra det. Gör det DU vill. Har alltid känts enkelt för mig och har hjälpt mig att bli den jag vill vara med det yrket och den chefspositionen jag har och har även hjälpt mig att bli start, vältränad och att få bra tider i mina tävlingslopp. Ingen utmaning är ett omöjligt hinder. Bara en möjlighet.

Och så kommer man till den här karusellen. Bam! Rakt in i väggen. Ingen chans att påverka. Bara hänga med. Hoppas. Hjälper det att vara positiv? Egentligen inte. Kommer inte få ett embryo att fästa sig i min livmoder iallafall.
Nä, jag tror på att bara åka med och hitta andra sätt runtomkring som gör en glad just nu och driver en framåt. Börjar att fundera lite på vad det kan vara? Tyvärr tyvärr kan det ju inte vara träning just nu. Hade varit enkelt då. Har tränat lite andra människor som typ en PT, vilket har känts som att det har hjälpt en lite att få göra det man gillar. Skall fortsätta med det.
Vad kan jag mer göra? Funderar på utbildning. Det kan ju vara ett sätt att skingra tankarna. Ett nytt språk?

Hur gör ni där ute?

1 kommentar:

  1. Jag får många tankar av dina ord och känner mig väldigt berörd av din historia. Jag förstår att den här resan mot barn blir kännbar för dig. Jag känner igen mig i att behöva lägga en del av sig själv på hyllan. Min barnlöshetsresa har varit väldigt jobbig för mig. Jag har fått arbeta med min syn på mig själv för att inte gå under. Nu håller jag på att närma mig mitt mål på flera sätt och jag känner att jag mår bättre. Äntligen! Jag håller tummarna för att du ska kunna närma dig dina mål.

    SvaraRadera