tisdag 26 juni 2012

Man går vidare

Det är lustigt hur snabbt man kommer över saker. Så ledsen och tom jag kände mig i helgen och nu känns det helt ok. Jag har nytt fokus och känner att tiden kommer gå fort till nästa försök. Jag behöver ju också leva emellan allt detta och göra mitt liv så vanligt det bara går. Göra spontana roliga saker. Unna mig. Jag är nog bra på det, att ha en positiv inställning och vara nöjd med min situation. Det är ju jag själv som väljer.
Man kan gå igenom detta och vara deppig, uttråkad, olycklig, frustrerad etc etc (och det ÄR man vissa dagar och det är viktigt att man ger sig tillåtelse till att vara det också).
Men man kan också då göra det bästa av situationen.
Ok, jag kan verkligen inte påverka att det där embryot inte fastnade och jag kan inte påverka mina möjligheter att bli gravid... Men! Jag kan påverka en massa saker! Vad jag gör, hur jag vill må och vilka saker jag skall göra för att må bättre. Och kanske vad jag skall välja bort. Typ jag tänker inte vara alla till lags just nu om det inte får mig att må bättre. Fokusera på de vänner som ger mig något och som är RIKTIGA vänner. Ngt som suger är att min bästa vän inte bor nära mig. Hade behövt det just nu.

Har varit och hämtat en massa nya hormoner så jag är laddad för v 31!

"det blir som man tänker" och jag tänker att jag kommer lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar