onsdag 26 september 2012

Segt

Veckan börjar gå mot sitt slut, eller iallafall arbetsveckan. Har inte haft lika bra flow denna vecka utan min kropp är upp och ned och så även mitt sinne. Idag var jag på kliniken för att göra ett ultraljud. Inte riktigt färdig för en återinföring av mitt sista frysta ägg, så de höjer min dos med Progynon en vecka till och torsdag om en vecka blir dagen D. Jag har en sk "blastocyst" kvar i frysen. Det är vad jag förstår, ett embryo som är på sin 6:e dag (eller var det 5:e??) och som är redo att "kläckas" när den väl kommer in i livmodern. Hur skall man leva under detta försök då. Ingen träning och koffein gjorde ju inte saken bättre sist.

Skall bli bra att äntligen få göra detta försök samtidigt som jag känner att jag inte orkar mer just nu när det kommer till IVF. Egentligen skulle jag vilja ta en paus idag, men eftersom jag är mitt i ett försök just nu så kör jag på. Jag ser nästan mer fram emot att få göra ett gravtest om då ca 3 veckor och därefter då ta denna välbehövliga paus. Självklart vill jag såklart att det skall funka och att jag skall få det där plusset...  men jag längtar så oerhört mycket att hitta mig själv igen fysiskt och psykiskt och det är min motivator just nu och det som får mig att orka med dagen. Det är märkligt, men just nu när jag mår så dåligt med hur jag ser ut och min viktuppgång och så, så påverkar det mig mycket psykiskt och min självkänsla. Jag står ju mycket framför folk i mitt jobb och föreläser och just nu känner jag mig otrygg i det och vet inte vart jag har mig själv. Imorgon skall jag medverka på ett stort konvent och det känns jättejobbigt att stå där och alla skall titta på en.

Jag bollade lite mina tankar om paus för doktorn idag och hon var var helt med på banan. Det är inte alls ovanligt att man tar en paus och man får göra det och sen sätta igång när man vill igen och man håller sin plats på kliniken.

En annan grej; fy vad man luktar svett. Har aldrig gjort det innan, men beror det på hormonerna?? Någon som vet? T-shirt en halv dag och den luktar svett. Gah! Vart e alla bra biverkningar?

1 kommentar:

  1. Du strålar alltid av kraft & energi! Oroa dig inte för att stå inför folk, du kan det & de ser inte vad du går igenom nu.
    Kraft & kram
    B

    SvaraRadera