måndag 2 juli 2012

Hej då ångest

Det absolut bästa sättet att arbeta bort jobbiga tankar är att röra på sig. Punkt. Har dragit mig hela dagen och tyckt synd om mig själv och gråtit. Sov två timmar och sedan upp och tränade 30 min i min trädgård. Det var tungt och inte så kul och bestämde mig för att springa bort negativiteten. Ut 8 km i skogen med bra musik i öronen fick mig att må bättre. Visst kan man inte trycka ned eller bort att man inte mår så bra, men löpning ger en endorfiner och får en på positiva tankar att allt blir bra.

Pratade oxå just med min fina fina vän som ger en ny energi. Kärlek.

3 kommentarer:

  1. Min fina fina vän! Det gör så ont att höra att du är ledsen, orolig & kanske rädd. Jag finns här & du behöver aldrig någonsin känna att du behöver förklara eller berätta. Ta det i din takt. Ibland när det händer jobbiga saker som man inte kan påverka kan det vara skönt att bara prata om något annat. Vara den man är utan sin sorg eller oro.
    Kram B

    SvaraRadera
  2. Tack dina ord värmer. Ses gärna torsdag om du fortfarande kan?

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du mår bättre, i alla fall tillfälligt. Jag känner igen mig i berg- och dalbanan! Jag är precis som du vanligtvis en väldigt glad och positiv person. Det skrämmer mig att jag inte riktigt känner igen den personen jag har blivit.

    Vad duktig du är som sprang 8 km! Jag har nyss kommit igång med löpningen igen efter ett års uppehåll och gjorde min tredje sväng igår. Jag släpade mig runt 3 km och flåsade som en galning!! ;)

    SvaraRadera